Siapakah yang sangat perlu Vitamin?

Tubuh kita memerlukan sejumlah vitamin untuk berfungsi dengan sempurna.Ini adalah kerana tubuh kita tidak boleh menjana beberapa nutrient untuk keperluan tubuh.Semua daripada kita mendapatkan nutrient daripada makanan yang kita makan seharian hari.Apakah yang kita makan itu mengandungi zat dan gizi yang seimbang?

Dibawah ini disenaraikan siapakah yang perlu ambil vitamin?

1.Penghidap penyakit yang tenat
2.orang yang control diet makan
3.orang terlalu banyak alahan alergi kepada makanan
4.kanak kanak yang membesar lebih daripada skala tumbesaran atau kurang daripada skala tumbesaran
5.remaja yang meningkat usia
6.Ibu  serta ibu yang sedang hamil
7.Orang tua yang lanjut usianya
8.Ahli sukan
9.mereka yang terlibat dengan pekerjaan yang stress
10. mereka yang banyak kehilangan darah iaitu selepas proses pembedahan
11.pekerja shift yang bekerja tidak menentu masanya
12.mereka yang mencari perlindungan kesihatan - cepat terkena jangkitan- imunisasi lemah

Rajah di atas ada hubungkaitnya dengan keperluan tenaga untuk kerja seharian berdasarkan proffesion dan usia seseorang.Keperluan tenaga adalah dihasilkan daripada faktor pemakanan.


Kekurangan vitamin boleh menyebabkan pelbagai masalah dalam kesihatan seperti riket, anemia, Skurvi penglihatan tidak jelas dan sebagainya.

kanak kanak ini mengalami risiko pembentukan tulang yang lembut, buta dan kerosakan sistem imun akibat daripada kemiskinan dan kelaparan di negara mereka.Semuanya adalah berpunca daripada faktor makanan yang tiada zat dan gizi yang seimbang daripada mula awal mengandung hingga menyusukan dan seterusnya hingga mencapai tahap pembesaran yang baik.
:(







** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 🍇01137968268
📩irnawatimm@gmail.com


* Entri ini adalah berdasarkan testimoni/pengalaman pengguna dan hasil dari setiap pengguna mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Comments

Popular posts from this blog

Jualan Balik ASNB Redemption Pelaburan Subscription

PURI DAN CAPATI

Currypuff karipap pusing guna tepung beras special