agar agar kelapa parut

Janji semalam nak cita pasal restoran yusuf haslam..restoran haslam
.ye..saya pernah rasa semua masakan kat restoran ni..memang ala negeri sembilan..yang paling diminati ialah tempek nyiur atau lempeng kelapa.
Kalau ada je sesi user acceptance test saya pasti ke sini untuk beli dan belanja semua yang buat sesi UAT untuk terima sistem dan analogi baru dalam sistem TNB.
Saya belanja lempeng kelapa..bayangkan saya sanggup jalan tengahari lunch time nak booking kat abang tu sebab nak beli lebih 50 keping lempeng..lempeng ni dia buat mula pukul 1 tengahari..kalau takder gang nak makan lempeng... saya tak lah ke sini..kalau ada gang yang boleh temankan..saya akan ke sini🤣
Jauh..takut jalan sorang sorang..kawasan metropolitan ni lain sikit...
Kedai ni berdekatan dengan menara TM atau menara rebung. Sebelah dengan Hotel KOOP TNB - Hotel Koperasi TNB.
Cara pembuatannya sama macam cara kami org utara buat. Cuma size nya kecil empat segi seperti pancake..
Bagi saya ianya unique
Saya dah macam maria tunku sabri lak..hari hari blog tulis aktiviti jalan jalan cari makan🤣.
Sambil mengingati lempeng tu..mak buat agar agar kelapa parut..lagi sedap....sejuk je tekak kalau dapat agar agar kelapa ni...rasa air dan pandan dan gula serta gula batu membuatkan semua hilang batuk..sakit tekak dan seangkatan..aamin...mak tau bila nak ubatkan anak anak dia..cucu dia..alhamdulilah..
Ini credit untuk sister in law saya...dia suka buat agar agar jelly ni
Jangan lupa ambil vitamin c shaklee 2 biji.
Saya dah kena ambil 2 biji vitamin c shaklee..bukan sebab ada dua orang🤣
Tapi macam tak cukup 1000mg..
Nak kuatkan lagi imunisasi badan...orang sabah macam saya  ambik injection semua kat hospital queen elizabeth hospital.saya bersalin kat situ...saya menunjukkan irnawati empunya blog ini..yang membangunkan blog ni.
🤣




Comments

Popular posts from this blog

Jualan Balik ASNB Redemption Pelaburan Subscription

PURI DAN CAPATI

Currypuff karipap pusing guna tepung beras special