Kenapa saya guna bahasa pasar dan bahasa english dalam blog?

Apa makna bahasa pasar?
Bahasa pasar ialah bahasa guna di pasar...apa dia bahasa pasar...
Bahasa pekan???

Apa makna bahasa rojak?
Campur..english tamil cina hindi itali french
Apa makna bahasa loghat?
Loghat dah ka dia ni..dialek bahasa banyak negeri rasanya..kelate..nogori...penang..perlis..

Apa makna bahasa english?..
English uk atau british style..definisi orang berbeza..saya bukan kaki google 24 jam..sebab ada yang offline mode saya baca tempat bukan google...guna browser safari..askjeeves..(banyak browser saya guna)semua hasil berbeza...pening kalau kaji..tapi kadang benda tu mai sendiri nak ambik tau.

Suratkhabar pun berbeza..ada star new straits..kadang tgk muka depan ja..saya malas nak baca..terlalu misteri...takut..buat paper tu basuh cermin kereta..sebab kawasan rumah takder lori jerit paper lama!!!🤣...dulu kat penang ada..hahaha

So saya beli majalah wanita karang kraf...ada resipi boleh cuba buat makan untuk anak anak dan family 1st..baca dulu...ada yg simple..ada cara pemilihan susu formula yang tebaik...eh ada cara resipi bagi baby picky eater..oh memang ada term cerewet makan ni picky eater .🤣.

.takut kita sorang ja ada anak cam ni masa tu..takde selera makan...ambik kurma buat air jus.madu buat air katanya boleh sembuhkan batuk..menangis malam malam..terus start kereta ajak kawan ambil air penawar kat bangi..pusat perubatan syifa..masa ni mak dah mai dah...pening dah sorang baru...

.beli produk puri heinze...(giant ada jual) buat bubur letak ayam..buat bubur letak halia dengan bawang putih kosong sahaja....cuba..nak tahu apa pembuka selera budak 1st ni..sebab bukan senang rupanya jadi ibu kerja WAKTU pejabat🤣
Masa ni Banyak gila majalah pa and ma yang dibeli..ada lagi dalam setor tak jual... 

Haru biru
.nak letak anak kat mana..tadika ke taska ..nursery.apa beza.berapa rm.gaji tak cukup.beza lah dengan CEO..beza lah dengan engineer time tu...

.nak bg bento ke bentu🤣bagi biskut kering wholemeal..ibu minum nestum maggi quacker oats...detox my way..

Time tu..tangan kat office buat kerja .email application admin...pun tak dapat staff of the month sebab tak teringin jauh sekali nak bertanding...

.tapi sembang kosong tanpa modal..macam mana Join shaklee.jujur master bagi tahu cara rm75... Cari org yg celik vitamin..ada rupanya..engineer office semua x member shaklee. Time tu kn jual dr pintu ke pinti..ketuk...tanya nk beli tak..tunjuk katalog..lagi susah..🤧🤧amway semua depa buat...cosway...ada yang meyakini produk tu boleh ubah masa depan..push factor mereka berbeza..yes its work for someone special..miracle could be happened..dia kata SAYA TAK LAYAK..kata dia..saya sampah masyarakat kata org tu maybe..dalam hati...saya anak hindu..maybe...saya anak melayu bangang..maybe...dengki ... wujud di mana mana silently..benda ni hidden sapa pun tak tau..allah sahaja yang tahu..

Eh anak saya dapat 1A ja..la...awat teruk sangat...1A tu attitude 100%...ada E tak...ada..E tu excellent 101%
I wont use your standard format in kementerian pelajaran..sorry...saya jaga hati anak anak supaya tak terluka..dillagi!!!


🤣...dont judge the book by its cover...dont ever pandang me sebelah mata...
Telah saya bagi tahu tudung ni saya punya...saya nampak awak ambil..dan saya beli sebab roger bernet ..burberry..sapa ni...shaklee punya boss.....harga rm10..tolong gantikan sebiji macam ni..🤧🤧🤧

Yes i am stress...while baby 4 hv fever..
Its ok..take it easy..i buy new one not burberry any more...elderberi eropah pulak nama dia

Comments

Popular posts from this blog

Jualan Balik ASNB Redemption Pelaburan Subscription

PURI DAN CAPATI

Currypuff karipap pusing guna tepung beras special