Novel Cinta Tak Sempurna

Credit screen short from lazada platform.

Ada sapa sapa ada novel ni tak? Nak bagi pinjam ke..nama novel ni cinta tak sempurna..tahu tak kenapa nama tajuk ni macam ni..tak menarik saya membeli sebab tajuk je saya dah tahu cerita macam mana..mesti sad ending story🤣

Sebab saya panggil cinta dalam bahasa sanskrit ...mohabbat..pyar ishq..Seronok ada blog ni..merapu lah apa nak tulis..suka hati...

dulu org miskin macam saya yang suka belajar cari buku second hand dekat chowrasta dengan member member sekolah..kalau buku hilang takut nak habaq kat mak abah sebab duit...kena marah dan kena ayat tajam...hihihi..so curi curi pi cari kat chowrasta ganti buku hilang...duit kumpul lah puasa 2 3 hari...ambil duit tu beli buku second hand kat chowrasta..org penang ja tau...kedai tu dekat dengan komtar kompleks tun razak (bapa pembangunan) depan dengan bazaar sambil tu beli buku lain penulis ahadiat akashah..dan ada lah beberapa lagi yang tak famous..baca ja isi masa lapang

Semua buku second hand saya beli termasuk oxford dictionary buruk nak belajar english..sekolah saya tak tekankan sangat bahasa english dalam sekolah..more tekan kan kepada kadet army style...persatuan dan pakaian seragam..mula saya nak sekolah st george...tak dapat..buat rayuan...saya dapat lepas saya siap ready nak ambik exam form 1...saya tak pergi sebab dah selesa dengan setting naik bus sekolah dan kawan kawan yang baik hati...saya jual mahal sebab bahagian pendidikan negeri pulau pinang masa tu buat halai balai dekat sekolah sksn.(sekolah ni bukan sekolah budak pandai)


Semua org masa kecil ada sejarah dan cerita nakal..saya mengaku saya ada nakal jugak..pernah kena rotan dengan mak..tapi rotan membina jadi orang.saya main jauh dr kawasan rumah longkang besar tepi jalan..mak takut saya jatuh dalam longkang so kena pukul...nangis..tapi lepas tu gelak balik.....sekolah anak monyet gelaran nama sekolah saya masa tu...nasib tak jadi orang utan🤣..sebab ty masa batch saya masuk depa panggil bistari..rewords..sekolah tu banyak history rare yang org sekolah tu je tahu...dekat dengan rumah p ramlee.ada lagi semua benda p ramlee dalam rumah tu..
Masa time tu ramai yang pilih rumah pramlee sebagai projek kajian sejarah...tapi saya tak pilih🤣..saya suka tulisan p ramlee dalam film masam masam manis..saya suka main bola..(handwriting dia straight and macam italic style).kat sini kalau tengok jangan pandang sebelah mata..10A..hebat orang melayu kat pramlee (6p)..tangan dia suara dia semua ada magic tertib jalan..menari..(budaya ni semua 1 dunia suka)..jujur macam honest...dia bagi role..(baca skrip)...kejujuran lakonan ni sama macam kejujuran atas dunia..so saya tengok jenis pensel 2b  lebih kurang sama..buat dengan batang pokok..pensel kat hotel pun saya suka kumpul...kalau abah bawak family time kat mana mana bercuti..macam sama je...

Saya pilih kota fort cornwallis sebelah dengan dewan sri penang sebagai kajian geografi.unique..terpulang lah nak pilih apa pun..tajuk bebas..dah merdeka...cause i love the books in dewan sri penang..time ni kena pi ambik gambar pakai camera canon nak buat kajian sejarah..kena ada kodak..ingat tak?
Oklah..sambung esok..🤣blog ni diary saya..






Comments

Popular posts from this blog

Jualan Balik ASNB Redemption Pelaburan Subscription

PURI DAN CAPATI

Currypuff karipap pusing guna tepung beras special