Minyak Gamat Kawanku

Saya kurang ke dapur sejak dilahirkan...🤣
Sebab mak abah bagi didikan cara lain...tak sama semua...we re not in the same shoes and price...so sejak mco ni kena ambik hati anak anak sebab nak tahu secret biodata anak anak sendiri...
Bukan bermakna mak saya tak pandai masak atau mak saya tak ajaqqqq...belum lagi bukak buku resipi mak...kalau bukak...mesti hampa lari....sebab tapisan analisis yang banyak negeri malaysia ni bagi ..
Ada yang pm no 2 no 3 dulu bagi...😅mak saya depa panggil maklong...semua kenal dengan maklong...masak simple..nasi goreng cepat disediakan...tomyam tak perlu tumis...asam pedas rebus...benda yang tak pakai banyak benda...kicap kena ada...sos tomato kena ada..and pernah ada satu resipi nasi goreng nasik dengan cili kering sahaja....nasi dengan pisang campur susu tin tu...nasi dengan strawbery...roti..biskut...

Anak ni beza sangat...Ternyata semuanya berbeza beza...allah cipta semuanya ada beza..bezza produa!!🤣
So jadikan cerita..semalam potong ayam pertama kali...sebab selalu pi pasar beli ayam yang dah siap potong..market pulau pinang dah maju...sebab francis light mai sini dulu🤣

So saya potong terhiris jari paling kecil kelingking...jari yang budak bisu dalam bhajrangi bhaijan guna isyarat untuk nak gi toilet..tahap darah yang keluar mengikut kiraan tekanan darah kita...mula saya balut dan ikat getah..masih tak berhenti...lepas tu saya tuang minyak gamat...masih tak berhenti..lepas tu saya letak ice...berhenti terus....tapi keluar balik...pastu letak gamat balik...hampir 40 minit...tapi siapa pun tak perasan kesakitan itu...tahan sorang macam heroin film hindustan...🤣 hampa tak pernah tengok madhuri dixit jadi doktor pi buat pertolongan sukarela kat syria???.nantikan film baru...
Hari ni saya dengan berbangga kata gamat (sea cucumber) is natural and baik tak rasa sakit dah...1 hari sahaja...kalau luka...telan minyak gamat pun saya sanggup.sebab saya pernah makan produk luxor..tak pahit macam ubat ..

Memang baik utk gastrik...berani jamin luka macam ni pun boleh cepat sembuh...sejuk tau ubat luxor tu...selalu ambik sebab mak pun minum ni ada dalam peti ais...🤣
Tolong sediakan gamat dekat dekat dengan kawasan caution...awas..(lagu kumpulan kru)...kalau ada anak lelaki macam ni lah....anak jatuh..anak buat gymnastic...
Tak mahal...rm3 sahaja...please guna ni sebelum letak apa apa benda lain...sebab kalau darah tak berhenti..bahaya...kena pi klinik hospital...dressing..






Comments

Popular posts from this blog

Jualan Balik ASNB Redemption Pelaburan Subscription

PURI DAN CAPATI

Currypuff karipap pusing guna tepung beras special