Remote Assistance
During covid19..lebih suka gunakan cara ini untuk it helpdesk..instead berjumpa terus dengan customer...we can do a few verification process before handling any problems at customer site.
saya introducekan cara ini sebab masa saya kerja lebih kepada workgroup session which is not more than 20 PC Laptops workers.
Saya cadangkan kepada semua untuk belajar menggunakan telefon faksimili dan email sebelum menggunakan device lain semasa berkomunikasi luar workgroup.
Tahun 2009 pernah ada satu virus malware detected in pc which auto shutdown..satu office kena...semua pannick..🤣 sebab tak sempat save kerja yg dibuat..maybe tengah type multiletter..tengah print multi reminder..semua stuck and takut..attack window system services.c: drive /windows/system32.
#windows xp
#windows nt
#windows me
Nama virus tu sasser ingat tak?
Yang sama kerja time tu mesti ingat.masa ni saya dah ditrain oleh staff seangkatan menggunakan remote assistance server to server and pc to pc for technical trobleshooting.dia tak attack device lain...device yang ada window sahaja kena.
Masa ni takder smartphone...most guna palmtop pun ada masa ni dan lepas tu pda personal digital assistance.
Doctor pakai pager...pun tak pakai hp...
2020...so many smartphone and communication device....😱
Comments
Post a Comment
Terima Kasih Sudi Singgah Komen