Manfaat Lecithin

1. PEMECAH LEMAK & KOLESTROL

✔ Lecithin bertindak sebagai pelarut untuk kolesterol, triglycerides dan lemak-lemak yang lain. Sebab itu ia membantu mencegah penyakit-penyakit seperti tekanan darah tinggi, strok, sakit jantung dan arteri yang mengeras. Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan sehingga 6000 – 7000 mg sehari jika berhadapan dengan masalah kesihatan yang sebegini.
✔ Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersekat di pembuluh darah.

2. MEMBANTU FUNGSI OTAK

✔ Acethylcholine penting untuk fungsi otak iaitu untuk berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dan mencegah penyakit alzhemier.
✔ Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine. Ini kerana 30% daripada otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.

3. PENTING UNTUK KAUM TUA

✔ Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab penyakit angin, strok (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua.

✔ Mengurangkan berlakunya masalah pembuluh darah tersekat yang menjadi punca penyakit darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dan sebagainya.

4. UNTUK PENGHADAMAN/ SEMBELIT

✔ Menurut kajian, Lecithin diperlukan untuk menghasilkan enzim dalam hempedu. Enzim hempedu diperlukan untuk pecahkan molekul lemak kepada asid lemak dan glicerol yang lebih bermanfaat pada badan.

Bayangkan apa kesannya apabila lemak tidak dihadam dengan baik? Sedangkan kita pula suka makan makanan yang berminyak, bersantan dan bergoreng dan sebagainya.

✔ Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin didalam usus. Jadi, sesuai sangat bagi anda yang mempunyai masalah sembelit.

5. UNTUK SEL

✔ Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel.

✔ Choline & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita.
Lepas terlibat dalam penghadaman lemak, Lecithin diperlukan untuk mengangkat dan menghantar zat lemak kepada sel diseluruh badan.

6. UNTUK KESIHATAN KARDIOVASCULAR (SISTEM JANTUNG)

✔ Fungsi utama lecithin adalah sebagai “Fat Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.Lemak dalam darah akan dicairkan kepada titisan kecil oleh Lecithin. Jantung kita akan lebih sihat.

7. MENGHALANG KEJADIAN BATU KARANG

✔ 90% dari batu karang terjadi dari kolestrol, lecithin mengemulsi kolestrol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.

8. MENCANTIKKAN OTOT & FUNGSI KULIT

✔ Membentuk membran sel, melembapkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisme dan melambatkan penuaan.




** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 🍇0182949039
📩irnawatimm@gmail.com


* Entri ini adalah berdasarkan testimoni/pengalaman pengguna dan hasil dari setiap pengguna mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Comments

Popular posts from this blog

Jualan Balik ASNB Redemption Pelaburan Subscription

PURI DAN CAPATI

Currypuff karipap pusing guna tepung beras special